Scalex Revolution
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Forum de discussion sur le slot-racing.
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment : -21%
LEGO® Icons 10329 Les Plantes Miniatures, ...
Voir le deal
39.59 €

 

 TECHNISCH REGLEMENT RVB2013

Aller en bas 
AuteurMessage
Perry
Admin
Perry


Nombre de messages : 2761
Age : 39
Localisation : Verviers (CSR24 - DMR)
Date d'inscription : 12/02/2008

TECHNISCH REGLEMENT RVB2013 Empty
MessageSujet: TECHNISCH REGLEMENT RVB2013   TECHNISCH REGLEMENT RVB2013 Icon_minitimeLun 10 Déc 2012 - 0:13

Hierbij het technische reglement hernomen uit de TDF met hun akkoord gegeven aan Stéphane MARTIN.

Voorwoord

Een reglement is er om toegepast te worden. Niet om erover te discussiëren of om telkens in vraag te worden gesteld.

Het hoofddoel van de RvB is in de eerste plaats om zich te vermaken met de slotwagens in de geest van de Ronde van Frankrijk die plaats gehad heeft tussen 1950 en 1986.
Al wat niet toegelaten is in dit reglement zal verboden zijn.

Type van toegelaten wagens:

In volgorde van voorkeur:

1/ Alle wagens die aan de Ronde van Frankrijk hebben deelgenomen tussen 1950 en 1986 inbegrepen.
2/ Alle wagens die hebben deelgenomen aan een rally in Europa tussen 1950 en 1986 inbegrepen.
3/ Alle wagens uit de categorie GT (Grand Toerisme) die deelgenomen hebben tussen 1950 en 1977 inbegrepen aan GT wedstrijden op de weg of op circuit.
4/ Alle Prototypes die hebben deelgenomen tussen 1950 en 1973 inbegrepen aan een uithoudingswedstrijd op de weg of op circuit in Europa (met uitzondering van de Can-Am en van alle wagens die niet zijn uitgerust met koplampen).

Om afwijkingen te voorkomen, behoudt het Comité van de RvB zich het recht voor, om één of meerdere types die niet in overeenstemming zijn met de geest van de wedstrijd, uit te sluiten zelfs indien zij opgenomen zijn in de lijsten.

Beschrijving van de toegelaten 1/32 wagens :

Type A :
Plastic wagens uitgerust met hun originele chassis en onderstel/plastic transmissie .
Indien origineel, een wagen een « racing » element heeft, en indien hij aan de filosofie « Type A » voldoet,dan kan de technische controleur een gemotiveerde aanvraag tot afwijking ingediend door de deelnemer, in overweging nemen (Vb : R5 turbo of 206T16 Spirit). Dus: geen gemotiveerde aanvraag = geen analyse.

Type B:
Wagens uitgerust met een specifiek chassis en/of onderstel/Alu transmissie(type Racing).

Alle merken zijn toegelaten.
Voor de wagens van het type B dient het minimum gewicht van de carrosserie 30 gr te zijn voor de gesloten wagens en 35 gr voor de open wagens.

Toegelaten zone voor het plaatsen van lood op de carrosserie: Op het hoogste gedeelte van de carrosserie (tussen het einde van de wielkasten vooraan en het begin van de wielkasten achteraan. Niet op het laterale gedeelte)

Zij dienen te voldoen aan de volgende vereisten :

Versiering :
De wagens dienen voorzien te zijn van racenummers en dienen versierd te zijn zo dicht mogelijk bij de originele periode. Anachronismen vermijden. (Geen Ferrari GTO 1962 Red Bull bijvoorbeeld...).

Chassis:
Alle chassis types zijn toegelaten met uitzondering van het vlottende slot chassis (type Pla-fit enz.)

Er zal bijzondere aandacht geschonken worden aan de wielen en banden die in geen geval meer dan 1mm aan weerszijden buiten de wielkappen mogen komen, behalve indien dit origineel (vb: Porsche 911 SCX ) zo was en na raadpleging bij de technische controleur.
Het chassis mag worden losgeschroefd.

Van bovenaan gezien mag het schoentje niet zichtbaar zijn.

Motor en plaatsing (inline, angle of sidewinder):
Vrij behalve:
slot motor - Spirit S3X (te veel magnetische kracht) evenals motoren met te veel magnetische kracht zijn verboden. NIET MEER DAN 20 GR aantrekking.
Wijze van bevestiging van de motor identiek aan het origineel. Zij mogen vastgelijmd worden. De verkochte adapters zijn toegelaten (type NC1/NC2)

Schoentje :
Vrij

Pinion / Tandwielen :
Vrij

Transmissie :
4x2 of 4x4 door riemen/drijfriemen of dubbele as.

Wielen:
Vrije wielen op alle wagens.

Voor en achteras:
Vrij. Holle assen verboden.

Lagers:
Vrij, plastic of messing. Mogen vastgelijmd worden. Geen kogellagers.

Voorwielen:
Vrij uit de handel. Zij mogen geschuurd worden om de diameter ervan te verkleinen (niet de breedte -geen o-ring - geen thermo coating).
Behandeling (vernis) verboden.

Achterwielen:
De verscheidenheid in merken is vandaag zo dat het niet langer mogelijk is om nog iets te controleren. Dus, liberalisering van alle banden types met uitzondering van:
- mousse banden zijn verboden.
Zij mogen ingereden en geschuurd worden.

Magneet:
Niet toegelaten.

Lood:
Vrij in gewicht en plaatsing op het chassis.

Cockpit:
Plastic carrosserieën, wagen type A, Origineel verplicht.
Op de andere wagens, type B, mag de cockpit vervangen worden door een cockpit in karton of lexan waarop de buste van de piloot gelijmd wordt, 3 dimensioneel (armen + hoofd) evenals het stuur.
Resin body en Scalex zonder chassis: Lexan of karton is toegelaten. Er dient minimum een hoofd, 3 dimensioneel, van de piloot aanwezig te zijn.

Wisselstukken:
De RvB is een lange wedstrijd. De deelnemer dient een klein zakje klaar te maken (bijvoorbeeld een plastic zakje voor voedsel met zipsluiting) met erin enkele wisselstukken en zijn wagen.
De wisselstukken dienen dezelfde referenties te bevatten dan deze van de wagen bij het begin van de RvB. Op het zakje dient duidelijk de naam van de deelnemer vermeld te worden.

Tijdens de wedstrijd:

Eens de wagens klaargemaakt zijn voor de eerste wedstrijd, zullen zij in het gesloten wagenpark geplaatst worden voor de duur van het kampioenschap. Afgezien van interventies voor smering, het reinigen van banden of slepers mag een deelnemer die een wedstrijd van de RvB organiseert niets wijzigen aan zijn wagen. Bij een mechanisch defect welke de goede werking van de wagen niet meer toelaat, zal het mogelijk zijn een herstelling uit te voeren (of te laten uitvoeren).
Bij een defect tijdens een wedstrijd, zal de herstelling niet leiden tot de stopzetting van de wedstrijd.
De hoofdcontroleur behoudt zich het recht voor om kleine afwijkingen aan het reglement toe te laten indien deze niet indruisen tegen de geest van de wedstrijd en bijdragen om een meer divers en uitgebreid « plateau” van deelnemers te verkrijgen.
Tot slot, zal een stemming onder de leden van het organiserende comité beslissen.

COPYRIGHT FORUM van de TDF

Addendum :
Enkel wagens die een te grote handicap vertonen door een grote afwijking (vb: een overbrenging die wrijft, een wiel dat niet meer draait, een motor die steeds uit zijn ligplaats komt, enz...) mogen hersteld worden. De slepers mogen gereinigd en proper gemaakt worden en vet op de overbrenging plaatsen is eveneens toegelaten. Vervolgens laten we alle wagens rijden om na te gaan of zij niet met een te grote handicap rondrijden (echter wordt een wagen met een niet gestabiliseerde voortrein niet aanzien als gehandicapt). Vervolgens worden de banden van alle wagens « getaped » voor het begin van elke wedstrijd... In ieder geval wordt er weinig beroep gedaan op de wagens gezien de korte duur van hun prestaties. 

_________________
TECHNISCH REGLEMENT RVB2013 Signat10
Revenir en haut Aller en bas
 
TECHNISCH REGLEMENT RVB2013
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Scalex Revolution :: Compétitions Nationales et Provinciales :: Proxy Races 32-
Sauter vers: